måndag 7 september 2009

Estoy estudiando en Valencia

Hej alla glada läsare!

Nu ligger jag på rummet efter min första skoldag i Spanien. Det gick bra men det är ganska svårt att hänga med. Tror man kommer lära sig snabbt eftersom lärarna vill undvika att snacka engelska så mycket som möjligt. Sen är ju spanjorerna man möter på stan och i taxi inte direkt bra på att snacka engelska så man får försöka använda de ord och fraser man kan på spanska.

Jag glömde nyckeln till porten/lägenheten så jag fick försöka förklara för en gubbe som kom och skulle in att jag va "estudiante", han förstog tillslut i alla fall, eller så orkade han inte försöka förstå och bara lät mig gå med in :P

Det här får väl räcka som första inlägg tycker jag. Jag glömmer varje gång hur man säger ses imorgon, tänkte ta med det här som nåt nytt jag lärt mig! HASTA MAÑANA
Nu ska det fan stanna kvar i skallen!

1 kommentar: