tisdag 8 september 2009

hola amigas y amigos!! como estaís?

Andra dan och allt funkar bra =) Hade lite hemlängtan igår när jag vaknade efter siestan men det är väl inte så konstigt! Helt nytt ställe och det är inte alltid lätt att göra sig förstådd, alltid något ord som inte förstås. Men jag trivs jättebra och boendet är riktigt trevligt, nyss åt vi god mat tillsammans. Det är jag, min rumskompis och 3 till i lägenheten + kvinnan som äger lägenheten och som gör middagen åt oss.

Skoldagarna är precis lagom långa, 4h med bara 5 minuters pauser ungefär varje heltimme. Så jag går i skolan mellan 9.30-14.00 ungefär. Efter det har jag gått hem och tagit en liten siesta.
Efter siestan idag följde jag med amerikanskan som också bor här och även går i samma klass som mig, hon letade efter en adapter för deras sladdar funkar ju inte här i europa. Puckat! :D

Staden är väldigt fin, vi gick genom den äldre stadsdelen tror jag. Tänkte lägga upp lite bilder, en eller två stycken, här på bloggen.

Hoppas ni alla har det bra där hemma i det kalla landet ;) här är det fortfarande runt 25 grader just nu, om inte lite varmare. Men det fläktar skönt när man har fönstret öppet!

Hasta mañana! (ses imorgon!)

Det får räcka! Det tar sån tid att ladda upp bilder på bloggen.

2 kommentarer:

  1. Så jobbigt när man inte kommer på nåt ord, men det är bara och gå där ifrån typ :D
    Härligt, du verkar lära dig fort, staden verkar grymt snygg och mysig, sen verkar alla människor vara så snygga också, är det så? ;D

    lol vem är bruden på andra bilden som fläker ut sig vid fontänkanten? Och vem är pervot på uteserveringen som sitter och tittar?

    Det är inte hon amerikanskan du var ute med va, haha =)

    lol, typiskt av dumma amerikaner att tro att deras fuckade 110V nätuttag finns i hela världen :)

    Take care man! Sen vill jag ha fler bilder på dig och dina room mates!

    SvaraRadera
  2. Haha! nä alla är inte snygga, finns många ruggugglor här också ska du se;)
    fast kan nog tycka att det finns fler snygga här, men det är nog för att jag gillar att de flesta är solbruna :P
    Lol, bruden är inte amerikanskan! det va nån brud som posade åt typ hennes kille eller nåt som tog kort:P pervot är din dubbelgångare.

    Ska ta bilder när rätt läge kommer, har inte känt att jag kunnat ta bilder på folk än. alla gillar ju inte det ^^

    SvaraRadera